czwartek, 28 lipca 2011

Focaccia z ziarnami

Przez długi czas w ogóle nie jedliśmy pieczywa, od jakiegoś czasu jemy, ale tylko domowe, jak upiekę. Piekę pieczywo na drożdżach, zbieram się do zrobienia zakwasu, ale jest tak gorąco, że nie wiem gdzie miałabym go trzymać, bo u mnie w domu jest ponad 30 stopni cały czas, więc na razie poczekam. W zeszły weekend upiekłam tę focaccię, przepis z Pracowni Wypieków. Moja trochę za bardzo wyrosła, bo miałam mniejszą blaszkę, następnym razem zrobię z mniejszej ilości, ale przepis podaję oryginalny.  

Focaccia z ziarnami
źródło przepisu: Pracownia Wypieków
450 g wody
600 g mąki pszennej
50 g nasion sezamu
50 g nasion słonecznika
50 g siemienia lnianego
30 g oliwy z oliwek
20 g świeżych drożdży (lub 1,5 łyżeczki drożdży instant)
1 łyżka (20 g) cukru
1,5 łyżeczki soli morskiej

Wszystkie składniki połączyć w misce i dokładnie wymieszać lub zmiksować. Ciasto będzie dosyć rzadkie. Jeśli tak nie jest, dolewamy ok. 50-70 g wody.
Dużą blachę (ok. 25 x 37 cm) delikatnie posmarować oliwą i oprószyć mąką.
Wlać do niej ciasto, wierzch posypać ulubionymi ziarnami (użyłam mieszanki sezamu, słonecznika, siemienia lnianego i płatków soli morskiej) i odstawić do wyrastania, aż ciasto wypełni ok. 3/4 blaszki - zajmie to. ok. 40-60 minut.
Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Wstawić wyrośnięte ciasto i piec ok. 30-40 minut, aż wierzch będzie złotobrązowy.
Po upieczeniu i ostudzeniu, pokroić na kwadraty.
Polecam, jest pyszna.

1 komentarz: