piątek, 22 lipca 2011

Rogaliki krucho- drożdżowe

Mój mąż ma mnie powoli dosyć, bo ja gotuję jak opętana, a on na zmywaku...Cóż, trzeba było pomyśleć o zmywarce, jak kupował mieszkanieJ Jednak marudzi tylko przez chwilę, bo potem je i już nie może.
Takie rogaliki robiła mama mojej koleżanki jak byłam mała, miałam gdzieś przepis, ale nie mogłam odnaleźć, poszukałam trochę po necie i są i są takie jak pamiętam, pyszne!
Rogaliki krucho- drożdżowe
Przepis pochodzi ze strony: Moje Wypieki



Składniki:
250 g masła
3 szklanki mąki pszennej
6 dag drożdży świeżych lub 3 dag drożdży suchych
1 łyżka cukru pudru
1/4 litra kwaśnej gęstej śmietany (18%)
8 g cukru waniliowego

Nadzienie:
dowolna marmolada lub powidła (u mnie gęste powidła śliwkowe słodzone fruktozą)
Wykonanie:
Z 1/3 szklanki śmietany, świeżych drożdży (drożdże suche mieszamy od razu z mąką) i cukru zrobić rozczyn, pozostawić w cieple do wyrośnięcia.
Masło posiekać z mąką i cukrem waniliowym, ciasto powinno przypominać kruszonkę. Dodać wyrośnięty rozczyn, resztę śmietany, zagnieść ciasto. Pozostawić w lodówce na całą noc, przykryte folią.
Kolejnego dnia ciasto wyjąć, wyrobić, podzielić na cztery części, każdą wałkować na grubość około 4 mm, wycinać rogaliki (przy pomocy naprawdę dużego talerza wyciąć koło, podzielić je na 8 części, jak pizzę, na każdym trójkącie kłaść łyżeczkę marmolady, zwijać w kierunku wierzchołka trójkąta, formując rogalika, nie wkładamy za dużo marmolady, bo wypłynie i starannie zaklejamy łączenia). Z resztek wyjdzie nam prawdopodobnie jeszcze jedna porcja ciasta, lub trochę mniej, w sumie około 40 malutkich rogalików. Układać je na wysmarowanej tłuszczem formie lub na papierze do pieczenia.



W przepisie były lukrowane, ja smarowałam roztrzepanym jajkiem I maczałam w grubym brązowym cukrze i tak piekłam.
Piec w temperaturze 190ºC przez 15 - 20 minut, aż rogaliki będą rumiane.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz