czwartek, 10 listopada 2011

Bułki cynamonowe-idealne

Dla mnie to ciasto idealne, drożdżowe i z cynamonem. Żadne drożdżówki mu nie dorównują, bo ta cynamonowa kleistość, która w wypiekach z cynamonem jest najlepsza pokrywa bułki z każdej strony, można odrywać po kawałku bez końca, chyba tylko dlatego nie powtórzyłam tego wypieku, bo nie mogłam się od niego „odkleić”, ale na pewno powtórzę! To kolejny raz kiedy piekę coś z bloga White Plate i kolejny raz, gdy wszystko idzie bez zarzutu, polecam.

Bułki cynamonowe
źródło: White Plate

Ciasto:
2 i 3/4 szklanki mąki pszennej plus 2 łyżki (używałam szklanki 250 ml)
1/4 szklanki cukru
2,5 łyżeczki drożdży suszonych instant
1/2 łyżeczki soli
50 g masła
1/3 szkl mleka
1/4 szklanki wody
2 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Warstwa cynamonowa:
1 szklanka cukru
2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
50 g masła, stopionego i ostudzonego do temp. pokojowej

W dużej misce wymieszać 2 szklanki mąki, cukier, drożdże i sól. Odstawić.
Jajka ubić trzepaczką, odstawić.
W małym rondelku, roztopić masło, dodać mleko. Zdjąć z ognia, dodać wanilię i wodę. Lekko przestudzić.
Mleko wlać do suchych składników i wymieszać łyżką. Dodać jajka i dokładnie połączyć z masą.
Dodać resztę mąki. zagnieść ciasto - będzie lekko klejące.
Ciasto przełożyć do lekko naoliwionej miski i odstawic do wyrastania na ok. 30-60 minut. Wyraźnie zwiększy swoją objętość.
Po tym czasie lekko je nacisnąć, przełożyć na blat, w razie potrzeby podsypując 2 łyżkami mąki. Rozwałkować na prostokąt o długości keksówki, w której będziemy piec bułeczki i szerokości ok. 50 cm.
Posmarować masłem, posypać cukrem z cynamonem.
Pokroić ciasto na 6 płatów.
Delikatnie układać jeden płat na drugim, następnie pokroić je na 6-8 równych części (instrukcja składania na blogu Joy the Baker, bo stamtąd pochodzi przepis oryginalny). I każdą z części ułożyć w keksówce układając je ciasno obok siebie.
Przykryć ściereczką i odstawic do wyrastania na 30-45 min.
Piekarnik nagrzać do 170 st C.
Wstawić keksówkę, piec ok. 30-35 minut.
Lekko przestudzić zanim zabierzemy się do odrywania bułek.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. mmmmmniam ale mi slinka cieknie ale to za skomplikowane dla takiego leniucha jak ja, wysle przepis mojej mamie albo przylece niedlugo do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam, będę Ci gotować bez przerwy!

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie :), to musze cos wykombinowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham zapach cynamonu :D Aż mnie naszła ochota na takie bułeczki, mniam ;) Pozdrawiam i zapraszam na mojmalykulinarnyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń