poniedziałek, 17 stycznia 2011

Ratatouille


Uwielbiam Ratatouille i ja i mąż, zarówno jako dodatek do mięsa, jak i jako sos do makaronu, czy nawet omleta. Wersje są różne, jedne duszone inne pieczone, przepis na moją poniżej.
1 spory bakłażan lub dwa mniejsze
2 cukinie
2 czerwone cebule
2 -3 kolorowe papryki
Kilka ząbków czosnku
Puszka krojonych pomidorów
pieprz, ostra papryka, po pół łyżeczki

cukier, cynamon szczypta
słodka papryka łyżeczka
oregano sporo (ja dodaję ze trzy –cztery łyżeczki)
Kostka rosołowa warzywna lub rosołek (pół litra)
Oliwa z oliwek łyżka
Wszystkie warzywa kroję w plasterki, łącznie z czosnkiem, wrzucam na dużą patelnię lub woka i podsmażam krótko, na oliwie,  zalewam wodą i dodaję kostkę rosołową (jeżeli macie rosół, zalejcie rosołem) i pomidory z puszki, dodaję tyle wody, żeby warzywa były prawie całkowicie przykryte, potem odparuje. Jeżeli będzie trzeba, możecie pod koniec dosolić, ja tego nie robię, bo kostka rosołowa jest słona. Dodaję przyprawy, doprowadzam do wrzenia i duszę od czasu do czas mieszając, aż warzywa zmiękną, a sos zrobi się gęsty, około 40 minut. Można zajadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz